10/12/2014

Bella på fjelltur

























Det siste jeg gjorde før vi stakk til fjells for høstferie, var å feste trådene på en Bella topp som jeg har strikka på den siste uka. Egentlig var det ikke en Bella som var mest prekært å strikke nå, men jeg ville ha et enkelt og greit mønster å teste ut et nytt garn på. Garnet er Fine Wool fra Stoff og Stil, og det var penelene som satte meg på idéen om å prøve ut dette garnet. Og siden jeg to ganger i uka passerer Stoff og Stil når jeg kjører guttungen til trening, så ble fristelsen litt for stor til bare å kjøre forbi... Fine Wool er 100% ren ull (opphavsland ukjent, men garantert ikke fra Norge...), og stiller i vektklasse "Lace" (350m/50g). Og det er fantastisk mykt og deilig! Strikket med enkel tråd tror jeg dette kan bli til noen deilige sjal, og strikket dobbelt fikk jeg en strikkefasthet på 20 masker/10 cm, hvilket jo passer til en rekke ulike oppskrifter. Litt for grov strikkefasthet for oppskriftene i "Børnestrik på pinde 3,5-4", men jeg fikk sånn ca. en str. 5 år når jeg strikket etter oppskriften for 4 år. Etter en kjapp vask er vesten utrolig lett og fantastisk myk og god. Det neste nå blir å teste det ut på et sjal til meg selv for å se om til og med jeg kan greie å ha dette garnet inn mot halsgropa uten å krepere!

Og siden vi stakk til fjells før produktet rakk å bli fotografert, så var det naturlig å ta med frøken Bella til fjells for en liten photoshoot :-)









































Prosjektfakta:

Mønster: Bella fra Børnestrik på pinde 3.5-4 av Lene Holme Samsøe
Garn: Fine Wool fra Stoff og Stil, farge lys grå melert
Pinner: Str. 3,5 og dobbel tråd
Størrelse strikket: 4 år for å få 5-6 år

Link til prosjektinfo på Ravelry

2 kommentarer:

  1. flott melering på garnet! Og Bella er en klassiker, den er flott med bladene.

    SvarSlett
  2. Fin versjon av den populære toppen! Bladmønsteret kom godt frem i garnvalget ditt:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar!