9/22/2014

Nytt forsøk

Vi gir oss ikke så lett! Forrige innlegg handlet om mine første egenstrikkede votter ever, og som jeg ikke var heeeelt fornøyd med. Men nå har det blitt et par til, og denne gangen ble jeg godt fornøyd! Det vil si, det ble ikke votter, men pulsvanter denne gangen. Det er tydeligvis det som gjelder for ungdommen nå. 10-åringen var i hvertfall veldig ivrig på at jeg skulle strikke et par slike, og nå står 8-åringen for tur. Hadde noen nøster Drops Merino Extra Fine liggende og slenge, og til disse gikk det med ganske nøyaktig 53 gram. Jeg kom med andre ord akkurat IKKE i mål med ett nøste... Mønsteret er "Autumnal Mitts", som er et gratismønster på Ravelry. Enkelt og morsomt mønster, som også kan forlenges til votter dersom man vil ha en litt mer vintervennlig variant.






















Prosjektfakta:

Mønster: Autumnal Mitts av Jo Bangles
Garn: Drops Merino Extra Fine
Pinnestørrelse: 3,5
Størrelse strikket: One size

Link til prosjektinfo på Ravelry

























5 kommentarer:

  1. Tøft at du kastet deg på et nytt par. Det må tyde på at strikkingen ga mersmak? Kjempefine disse pulsvarmerne også:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jada, nå har vi fått dreisen på vottestrikkinga vettu :-) Da gjenstår "bare" sokker på lista over plagg jeg aldri har strikket før!

      Slett
  2. Super flotte pulsvarmere :) PS sender deg en mail

    SvarSlett
  3. Så fine pulsvarmere. Ikke visste jeg at det var populært blant småttisene, så kanskje jeg skulle prøve meg på et par jeg også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig populært her vi bor i hvertfall :-) Tror de liker å ha fingertuppene fri, og det funker jo bra nå i overgangen mellom høst og vinter.

      Slett

Takk for din kommentar!