6/02/2014

Pauseinnslag

Ikke mye ferdigstrikket å vise fram på bloggen for tida, da jeg har opptil flere prosjekter med "medium varighet" på gang for tida. Men for all del - det strikkes fremdeles i hver en ledig stund. Som nevnt i forrige innlegg så strikker jeg Chalkstone av Isabell Kraemer til eldstejenta i huset, og her går det sakte, men sikkert framover. Synes bolen har tatt fryktelig lang tid, til tross for pinne 4, og jeg har i tillegg rota en del når jeg har strikka så jeg har måttet rekke opp en del underveis også. Men nå ser jeg enden på bolen, så i løpet av uka regner jeg med å kunne sette i gang med armene. Så da er det håp om at jenta kan varme seg på denne i kjølige sommerkvelder i ferien. Tror den blir fin, og definitivt veldig myk!






















Ellers lot jeg meg nylig påvirke av et bilde på Instagram av en av de ansatte hos Pickles som hadde strikket en Tett-i-flett-genser i Abuelita Tjukk & Tynn (dette garnet var tilfeldigvis på salg så...). Hun hadde strikket armene i glattstrikk i stedet for flettemønster, og det tror jeg at jeg kommer til å satse på også. Vil gjerne ha ferdig denne til sommerferien, og på pinne 15 bør det være overkommelig! Men først MÅ jeg gjøre ferdig Chalkstone altså...



Bilde lånt fra www.pickles.no






2 kommentarer:

  1. Så mye fint du har på pinnene! Chalkstone blir nydelig, den drømmer jeg også om å strikke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, Chalkstone blir fin tror jeg, nærmer seg ferdigstilling nå... Kun litt raglanfelling og halskant igjen! Mønsteret er veldig godt beskrevet og lett å følge, men "skjellmønsteret" tok litt lengre tid enn jeg hadde trodd på forhånd...

      Slett

Takk for din kommentar!