9/08/2014

Raske striper

Ja dette var, til tross for ganske mange runder rundt og rundt på tynne pinner, et raskt prosjekt. I hvertfall med tanke på at det de siste par ukene har vært oppstart på skole, barnehage, jobb og fritidsaktiviteter for hele familien, med litt for lite tid til strikketøyet.

























Kjolen så jeg første gang på bloggen til Synnøve Andreassen, og hun har vært så snill å legge ut denne som gratismønster på Ravelry (hurra)! Jeg hadde tenkt å strikke den i det regnbuefargede Kauni-garnet, men det var de utsolgt for på den lokale garnbutikken, så da ble det denne lilla/rosa/sorte innfargingen i stedet. Det lysegrå garnet hadde jeg fra før, det er Blackhill CottonWool fra Garnudsalg. Merket underveis at ull/bomullsgarnet ble litt "slamsete" sammen med det ganske så faste Kauni-garnet, men det gikk greit.

















Da jentungen skulle prøve på det ferdige resultatet ble det imidlertid raskt konkludert med at halsåpningen var aaaaaaaaaltfor vid! Jeg hadde en mistanke underveis, men valgte å fortrenge det (noen som kjenner seg igjen?)... Kjolen gled ned fra skuldrene, og noe måtte gjøres. Det ble til at jeg plukket opp de grå maskene i raden ovenfor den øverste Kauni-stripa, felte 30(!) masker og strikken rillene i halsen på nytt. Nå satt den perfekt!

Og mottakeren? Hun poserer villig på terrassen i litt småkald septembervind, hutrende men fornøyd :-)

























Prosjektfakta:

Mønster: Regnbuekjole av Synnøve Andreassen
Garn: Kauni Wool effektgarn farge EYC, og Blackhill CottonWool farge Kitgrå
Størrelse strikket: One size (4-6 år)

Link til prosjektinfo på Ravelry

2 kommentarer:

  1. Veldig fin! Striper er stas.

    SvarSlett
  2. Så fin kjole! Jeg syns fargene du valgte ble en veldig fin kombinasjon:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar!