3/18/2014

Børnestrik!

Har hørt og lest veldig mye positivt om mønstrene til Lene Holme Samsøe, og ble spesielt inspirert av Monstermønsters siste versjon av Bella Blouse. Synes den ble utrolig lekker i alpakka, og siden jeg hadde 300 g av Drops Classic Alpaca (ikke i produksjon lenger) liggende i garnlageret mitt som skrek etter å bli brukt til noe, så var veien kort ned til garnbutikken for å kjøpe heftet "Børnestrik på pinde 3,5-4".



















Jeg strikker til 4 (snart 5)-åringen i huset, og satser på str. 6 år. Siden garnet jeg benytter er litt tykkere enn det som er anbefalt som "standard" av designeren, så holder jeg meg til pinne 3, hvis ikke tror jeg den blir altfor stor. Det fine med unger er jo imidlertid at de er i konstant vekst, så på ett eller annet tidspunkt vil den jo passe...



















Masse fine mønster i dette heftet, bl.a. en guttevest og en raglangenser som må prøves. Litt dumt at mønstrene stopper på 8 år, men antar at dersom det benyttes litt tykkere garn og pinner så kan man kanskje oppnå 10-års størrelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar!