6/20/2014

Chalkstone

Da var endelig Chalkstone til storjenta mi ferdig. Synes det har tatt uendelig lang tid, men det har faktisk bare tatt litt under 4 uker, og det i en periode hvor det har vært enten skoleavslutning, fotballavslutning, speideravslutning eller annen avslutning stort sett hver ettermiddag :-) Så alt i alt var det ikke så ille tidsforbruk, og det spiller uansett ikke så stor rolle når resultatet ble så vellykket! Genseren sitter som et skudd, og er utrolig myk og god. Litt vid i halsen kanskje, men det er visstnok ganske "hipt" blant ungdommen nå til dags, så det hadde visst ikke så mye å si for mottakeren... Eneste endringene jeg gjorde i forhold til oppskrift var at jeg strikket en del kortere vrangbord nederst på bolen, samt tilpasset lengden på armene litt. Skal ikke se bort fra at jeg strikker en slik til meg selv en gang i framtida, men før det har jeg en del andre prosjekter som står i kø. 

Prosjektfakta:

Mønster: Chalkstone av Isabell Kraemer
Garn: Drops Baby Merino og Drops Brushed Alpaca Silk, strikket sammen
Størrelse strikket: XS































































Nå blir det litt småstrikk framover, skal forsøke å gjøre ferdig noen sommergaver til folk rundt forbi :-)

3 kommentarer:

  1. Den ble knallfin i hvitt! Stilig!

    SvarSlett
  2. For et dekorativt hullmønster det var på denne genseren! Nydelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, mønsteret er veldig fint, og genseren var veldig morsom å strikke :-)

      Slett

Takk for din kommentar!