5/11/2014

Photo finish!

Egentlig har kjolen til vesla vært ferdig noen dager, men det er ikke lett å finne ledige stunder til fotografering av resultatet i disse travle vårdagene. Men i dag var temperaturen endelig god nok til at jeg fant det forsvarlig å anmode jentungen om å stille opp barfot ute i den nye kjolen slik at vi fikk tatt noen fine bilder. 































Jeg startet friskt ut i str. 6 år, helt til jeg fant ut at det kanskje kunne lønne seg å faktisk ta noen mål på mottakeren. Det viste seg at selv om hun straks fyller 5 år, så er overvidden hennes faktisk noe mindre enn for en gjennomsnittlig 4-åring (i følge Sandnes Garn), så når jeg kom opp til toppen av skjørtet og skulle felle før vrangborden i livet, så felte jeg ned til str. 4 år og strikket i henhold til de målene til plagget var ferdig. Det ble bra på alle måter, vidt og romslig skjørt og en passe løs overdel i mykt og deilig garn.
































Ny teknikk ble prøvd ut på dette prosjektet:
Jeny's surprisingly stretchy bind-off. Vet ikke helt om jeg fikk det til slik det er ment å være, men både erme- og halsåpning ble i allefall stretchy :-) Dekorativt var det også, ble nesten litt sånn fingerhekleaktig...?


Prosjektfakta

Mønster: Modell nr. 2 i Sandnes Garn hefte 1407 Bomull Barn
Garn: Sandnes Mini Duett (lys rosa) og Sandnes Mandarin Petit (sitrongul)
Størrelse strikket: 6 år fra bunnen og opp til livet, 4 år fra og med vrangborden og opp


Ellers mottok jeg en "liten" ladning garn denne uka, nemlig Drops-garn fra Strikkenett. Det var faktisk ikke bevisst at jeg bare bestilte merino-garn, men slik ble det denne gangen...






















Her er det garn til både tynne, tykkere og enda litt tykkere pinner, og ut av dette skal jeg forhåpentligvis trylle fram både noen små gaver og noe til mine egne unger. Mye jentetøy tror jeg kanskje det blir, ut fra fargepaletten å bedømme...


Ha en super uke og lykke til med ymse 17.mai-forberedelser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar!