5/01/2014

Jeg velger meg april...

... for mai kom med snø, sludd og regn. Og når det ser slik ut når man kikker ut vinduet 1. mai, så ligger forholdene godt til rette for innekos og håndarbeid. Og ja - de hvite prikkene/strekene er SNØ:


















På morgenkvisten ble det produsert et putetrekk av noe Ikea-stoff jeg hadde liggende. Har byttet ut hele "puteparken" de siste dagene, etter akutt følelse av sommerstemning forrige helg. Jaja, så feil kan man ta...














Den yngre garde fatter også en viss interesse for håndarbeid, dog ikke strikking foreløpig. Derimot har 10-åringen blitt hekta på korssting, og det synes mora er helt strålende! Jeg har ikke brodert korssting siden barneskolen tror jeg, og nå har jeg lagt inn bestilling på en liten sommerduk som frøkna strever med i ledige stunder. Gleder meg til å se det ferdige resultatet :-)


















Og så strikker jeg videre på kjolen fra Sandnesgarn-heftet. Begynner å bli mektig lei av alle mønsterrapportene i hullstrikk nå (over nesten 300 masker!), men nå nærmer jeg meg ribbestrikken i livet hvor maskeantallet skal nesten halveres. Så derfra går det vel dobbelt så fort da! Utålmodig etter å starte på noe nytt nå, spesielt siden det er garn fra Drops-salget på vei i posten fra Strikkenett :-)

Og så vil jeg gjerne vise fram denne genseren som jeg strikket ferdig i jula. Det er Redy av Ankestrick, strikket med 1 tråd Abuelita 3 tråds merino og 1 tråd Rauma Alpaca Silk på pinne 4,5. Det er nesten umulig å få denne genseren til å holde seg i ro på kleshengeren på grunn av den vide halsen, så bildene ble litt dårlige. Men genseren er super! Den er reversibel, dvs. den kan brukes med både retta og vranga ut, men kragen faller penest når den brukes på vranga. Det blir garantert en til av denne, kanskje i det nye garnet som Drops lanserer i løpet av sommeren, Drops Air.












Ha en fortsatt fin 1. mai, håper det er mer vårlige forhold andre steder i landet :-)

5 kommentarer:

  1. Så lekker sommerlig pute du har lagd.
    Det er veldig koselig når småjentene blir opptatt av håndarbeid. Det blir sikkert en nydelig duk å ha på bordet, gleder meg til å se den.

    SvarSlett
  2. Ja, den blir sikkert fin. Nå gjelder det bare å motivere henne til å holde ut helt til prosjektet er ferdig. Mora sliter jo av og til litt med det, så håper ikke hun er arvelig belastet ;-)

    SvarSlett
  3. Så flott, gøy at datteren også vil sy! Ha en koselig helg hos dere!

    SvarSlett
  4. Så kjekt å se tilvekst til oss håndarbeidsglade! Hurra!

    Flott Redy, spennende garnkombo. Takk for tips om nytt garn, lignet litt på Puno fra Rauma, kanskje?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har faktisk aldri strikket med Puno, men ut fra fibersammensetningen så vil jeg tro de er ganske like ja :-)

      Slett

Takk for din kommentar!