10/04/2014

Kelpie






















Selv om jeg vil påstå at jeg begynner å nærme meg nivå "Viderekommende+" eller noe lignende innen strikking, så er det tre plagg jeg så langt har strikket lite eller ingenting av: sokker, votter og sjal. Sokker har jeg fremdeles overhode ingen erfaring med (outsourca til min mor foreløpig), men votter fikk jeg jo prøvd meg på nå i september. Og nå har jeg også prøvd meg på et sjal, nærmere bestemt Kelpie av Jared Flood fra Brooklyn Tweeds hefte Winter 14. Siden jeg er klør lett av ull rett på huden, så valgte jeg et "sikkerstikk" som hovedfarge, Lanett babyull fra Sandnesgarn. Til stripene har jeg brukt diverse restegarn i Finull og Drops Alpakka.

























Enkelt og godt beskrevet mønster, og resultatet ble bra. Men skulle jeg strikket det på nytt hadde jeg nok valgt et garn med mindre "sprett" enn babyull. Denne uka har jeg bl.a. hatt gleden av å teste ut Stoff og Stil sitt nye garn "Fine Wool", et lacegarn som er utrolig mykt og godt til å være rein, ubehandla ull. Tror jeg vil prøve det til et sjal om ikke så altfor lenge!

Prosjektfakta:

Mønster: Kelpie av Jared Flood
Garn: Lanett babyull + rester av Finull og Drops Alpakka
Pinnestørrelse: 4mm

Link til prosjektinfo på Ravelry

1 kommentar:

Takk for din kommentar!