9/16/2014

Varme hender i september

OK, så er jeg i det minste ikke jomfru lenger når det gjelder vottestrikking. Om jeg er fornøyd med resultatet etter dette første forsøket er en annen diskusjon. Men de ble ikke så verst. Det jeg allerede har bestemt meg for, er at for neste vottepar skal det ENTEN noteres ned nøye hvor mange omganger vrangbord og hvor mange omganger tommel som strikkes, ELLER begge votter strikkes samtidig med magic loop... Jeg endte nemlig opp med to votter som er nesten like, men ikke helt... Fryktelig irriterende. Den ene har litt kortere totallengde enn den andre, og den andre har litt lengre tommel enn den ene. Eller motsatt.

Uansett - her er de, i all sin ufullkommenhet. Mønsteret heter "Solveig", og er et Drops-mønster. Jeg har strikket de i Drops Nepal på pinne 4.




4 kommentarer:

  1. Dette var et flott første forsøk som jeg ser det! Litt forskjellig størrelse kan det jo bli med strikkefasthet osv..... Stå på videre:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg står på videre, er i gang med et nytt par nå :-)

      Slett
  2. Men fine ser de ut her på avstand! Kul farge.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo takk :-) Jeg er nok litt vel selvkritisk her, vottene ble ikke så verst, og de er veldig gode å ha på. Men neste par skal bli enda bedre :-D

      Slett

Takk for din kommentar!