5/22/2014

Bløde blade ble bra!

Bløde blade vest er ferdig strikket med knapp og det hele, og det i gooood tid før overrekkelse til den lille mottakeren. Kjempeenkelt mønster, og med kun begrenset tid til strikking ble den ferdig på en uke. 

Prosjekfakta:

Mønster: Bløde blade top fra "Børnestrik på pinde 3.5-4" av Lene Holme Samsøe
Garn: Drops Merino Extra Fine
Størrelse strikket: 2 år









































Videre har jeg nå startet på prosjektet med å blidgjøre eldstejenta igjen etter at jeg bare måtte innse her tidligere i vår at genseren jeg hadde planlagt til henne - omtalt i dette innlegget - aldri kommer til å bli ferdigstilt. Ikke det at jeg ikke får til selve strikkinga, den blir ganske fin, men jeg ser for meg at monteringa umulig kan bli vellykket med så grov strikk og masse "hull". Så nå skal jeg prøve å bruke garnet til et annet prosjekt som kan behage jenta, og valget falt på Chalkstone av Isabell Kraemer. Jeg strikker den med 1 tråd Drops Baby Merino og 1 tråd Drops Brushed Alpaca Silk. Var lur nok til å strikke opp en prøvelapp, og fant ut at jeg må gå ned en halv pinnestørrelse for å få riktig strikkefasthet. Har såvidt kommet i gang med vrangborden, og dette blir i hvertfall et supermykt og pusete plagg! Spent på om det fine hullmønsteret kommer til sin rett med så høyt innslag av loddent garn, men tror det kan bli bra. Mulig dette blir et litt vel varmt strikketøy å sitte med nå i sommerhalvåret, men ser av værmeldinga at finværet over Trøndelag skal gi seg snart, så da er det håp... Satser på at dette er et relativt raskt prosjekt slik at jeg kan hoppe videre til neste :-)








1 kommentar:

  1. Vesten ble helt super! Tusen takk, tante Camilla.

    SvarSlett

Takk for din kommentar!