3/28/2014

Bella ferdig!



















Da er Bella Blouse fra heftet "Børnestrik på pinde 3.5-4" ferdig. Artig mønster, og ganske så enkelt. Synes også resultatet ble bra, og fasongen er smal og elegant. Genseren kan derfor like gjerne brukes til fest som til hverdags. Som nevnt i tidligere innlegg synes jeg dette garnet er litt for tykt, og genseren blir kanskje enda mer anvendelig i et litt tynnere garn. Jeg har strikket str. 6 år, men brukt pinne 3 hele veien unntatt på rillekantene hvor jeg har brukt 2,5. Genseren ble da perfekt til min 5-åring. Men ser at jeg kunne strikket armene et par cm lenger.














Jentungen har selv plukket ut knappene, og åpningen skulle være bak sa hun bestemt...

Litt av formålet med dette prosjektet var å få brukt opp noe gammel Classic Alpaca fra Drops, og det klarte jeg! Litt over 250 gram gikk det med til denne. Og hva betyr det - jo, jeg har fått plass til litt mer garn :-) Har så lyst til å strikke Sinnasaujakka fra Pinneguri, og har kjøpt inn garn til en størrelse XS som 10-åringen skal få. Valget falt på Kauni effektgarn i fargen ES sammen med PT2 i en lys gråmelert farge. Jeg har ALDRI strikket en jakke rundt før, heller ikke klipt i et strikketøy, så det er med litt skrekkblandet fryd jeg går løs på dette prosjektet... Men en gang må jo være den første!

















2 kommentarer:

  1. Kjempefin Bella! Og enig med deg, den kan brukes både til hverdags og fint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du stakk innom :-) Blir en Bella til snart, venter på garn i posten!

      Slett

Takk for din kommentar!