9/05/2014

Høst og ny inspirasjon

Da er det umiskjennelig høst i lufta, og det nærmer seg den tida da man med god samvittighet kan krølle seg opp i sofaen med en kopp te og strikketøy i fanget (altså teen skal jo helst ikke havne i fanget da, men...). Vi er ikke helt der enda (fremdeles godt og varmt i Trøndelag), men vinterens planlagte prosjekter står allerede i kø... Da jeg var innom garnbutikken for en stund siden ble jeg fullstendig forelsket i ett av de nye heftene fra Sandnes Garn. Nærmere bestemt hefte 1409 Smart. Nå er ikke jeg noen stor fan av Smart, men Sandnes har jo veldig mange andre garntyper som er kompatible med Smart-oppskriftene. Det er flere nydelige modeller i heftet, men dette er de to fineste synes jeg:


























Genseren med fletter og sjalskrage har jeg tenkt å strikke til junior på 8 år, men siden han er superømfintlig for kløete ull, så må jeg finne et kløfritt alternativ til ham. Gleder meg skikkelig til å strikke denne, den ser gøy ut!

Ved siden av diverse julegaveprosjekter som jeg også har kommet så vidt i gang med, så holder jeg på å avslutte en hverdagskjole til 5-åringen i striper av ull/bomull og Kauni. Satser på å få blogget om den om noen få dager, må bare ta meg litt på tak og konsentrere meg om bare dette ene prosjektet et par kvelder...

Ønsker alle strikkeglade i det ganske land en strålende helg! Og forsåvidt de ikke fullt så strikkeglade også, selv om det er mindre sannsynlig at de er innom denne bloggen ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar!